Viki&Dani kalandjai

Bangkok-i tél

2019. október 20. - VikiDaniAroundAsia

Mióta itt vagyunk, hivatalosan is tél van Bangkokban. A legalacsonyabb éjszakai hőmérséklet akár a 20 fokot is elérheti, napközben 32-34 fok van.. Az eső is néha esik, de inkább csak esténként.A thaiok sokan hosszúnadrágban, és hosszúujjú pulóverben vannak (láttam pufajkát is!). Mi tovább folytatjuk a vízi- és sima buszos városnézést, szombaton a Wat Arun-t (Temple of Dawn), és az egyik virágpiacot, vasárnap a világ legnagyobb piacát (Chatuchak), és az a körül elhelyezkedő parkokat néztük meg.

A Wat Arun-hoz újra vízibusszal érkeztünk, éppen elkaptuk, Viki alig tudott rálépni a fedélzetre, mert már mozgásban volt a hajó :-)). A megálló összetéveszthetetlen, mert a templom majdnem a parton van.screenshot_20191020-091010_cameramx.jpg

dscn7312.JPGBelépni csak fedett vállakkal-térdekkel-keblekkel lehet, ezt olyannyira szigorúan veszik, hogy a biztonsági őrök hangos sípszóval figyelmeztetik a renitenseket, akik Buddhát nem tisztelve kivillantják testrészeiket egy fotó erejéig, majd addig nem tágítanak, míg a fotót ki nem törlik a telefonból. Zömmel kínai a turisták összetétele. Maga a templom csodálatos,kb. 300 éves, apró mozaikokkal készült, részletességgel megmunkált, nemrég felújított. Van benne khmer, kínai és hindu építészeti stílus, a tornyok (prangok) legmagasabbika a 80m-t is eléri. Ezek körül kínai stílusú pavilonok vannak, és a kert is nagyon szép, a kollegát is lefotóztam, ő így védekezett a tél ellen:

screenshot_20191020-090936_cameramx.jpg A díszítést porcelànból és tengeri kagylókból készítetrék, melyek a Bangkokból Kínába tartó hajók ballasztanyagaként szolgált anno. A tornyok làbànál katonák àllnak, de vannak feljebb hindu 3 fejű-ormànyú elefántok is.

dscn7326.JPG Lenyűgöző a látvàny, de 1,5-2 óra múltán már elkezdtünk olvadozni -és éhezni- a bangkoki télben, így a templomudvar mögé mentünk, élelem után kutatva. Találtunk is egy kifőzde jellegű helyet, ahol 700ft-ért nagyon finomat ettünk, ketten.screenshot_20191020-090954_cameramx.jpg

Ezután feltöltődve átkompoztunk a folyó túlpartjára (40ft/fő), hogy 10 perces sétával megérkezhessünk a virágpiacra. Ilyen szépségeket lehet kapni, elsősorban Buddha javára, de csokros virágok is vannak, illetve tettem fel egy videót a youtube-ra is, azt vmiért nem engedi belinkelni.photo_20191019_152731.jpg

Majd visszahajóztunk a szálláshoz, ahol életünk eddigi legfinomabb pad thai-ját fogyasztottuk el egy Chang sör kíséretében.photo_20191019_190716.jpg

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.