Viki&Dani kalandjai

Szingapúr, a csótánymentes trópusi metropolisz

2024. március 30. - VikiDaniAroundAsia

Folytatódik a rizsszem blog, nagy örömünkre újra Ázsiában töltődhetünk élményekkel, mert Szingapúr és Indonézia is a közelmúltban törölte el a Covid-korlátozásokat.

Két éjszakát töltöttünk a világ legbiztonságosabb, szabályoktól hemzsegő mini-államában, mely a Maláj-félsziget legdélebbi csücskén helyezkedik el, és 1965 óta felvirágzóban van, az azóta bevezetett szigorú intézkedéseknek hála. Itt az élő példa, hogy egy diktatúra is lehet sikeres!

A megérkezésünk nem volt zökkenőmentes, mivel Isztambulban 6 és fél órát dekkoltunk a beígért 2 óra helyett, így kissé nyűgösebben viseltük a 10 óra repülést az ázsiai kontinens felett.

A reptérről 6 és 23:30 között 500ft-nak megfelelő dollárért be lehet jutni metróval a belvárosba.Mi a kínai negyedben, egy kapszulahotelben szálltunk meg, mely  patyolat tiszta volt és még reggelit is kaptunk.

20000 ft volt egy éjszaka, ennél olcsóbban lehetetlenség megszállni Szingapúrban.

Az első napon nyakunkba vettük a nagyvárost metróval. Minden elektronikusan működik, valóban okos és felhasználóbarát felületekkel. Mégis, a legtöbb helyen személyzet segíti a gépek kezelését. Sehol egy eldobott csikk az utcán, kajamaradék a metrón, bármilyen egyéb hulladék. A büntetési tételek magasak: evésért 500, dohányzásért 1000, benzin birtoklásáért a metrón 5000S$.

A város tele van mérnöki bravúrokkal. A Marina Sands Bay hotel például az egyik ikon, a három toronyépület tetejét egy hajószerű szerkezettel kötötték össze.dscn0704.JPG resizer_17117636690717.jpgErre az 56 emelet magasságban található hajóra fel lehet menni lifttel "külsősként", vagy hotelvendégként is. Előbbi 9000, utóbbi 220000ft-ért oldható meg, a különbözetben a medence használat lehetősége foglaltatik benne. Mi inkább kihagytuk a luxust, de mindenképpen látni akartuk felülről a várost, így fellifteztünk. Gyönyörű volt a kilátás, láttuk a bank -és egyéb különleges épületeket, a megannyi zöld parkot. Szingapúr több, mint 30%-át visszazöldítették, így már nem olyan rossz a levegője, mint azelőtt. Kifejezetten illatos városállam, rendkívül gyér forgalommal.resizer_17117636690712.jpgresizer_17117636690713.jpgresizer_17117636690711.jpg

A gyarmati időkből származó, koloniál stilsü épületek egytől egyig fel vannak újítva.

resizer_17117636690716.jpgEzeken a fém "fákon" is van esténként fényjáték.

A nap hátralévő részében sokat gyalogoltunk és további érdekes látnivalókat néztünk meg,img_20240327_131922.jpgpl. Gardens by the bay,img_20240327_134254.jpghogy más szemszögből is megnézhessük a Marina Bay Sands hotelt. img_20240327_163247.jpgimg_20240327_163319.jpgHindu szent tehenek őrzik vigyázó szemeikkel a Mercure hotelt.img_20240327_153923.jpgimg_20240327_160945.jpg.Ebben a buddhista templomban pedig még maga a jóságos Sólyom László is tiszteletét tette.

Este megnèztük a fényjátékot, mely mindkettőnket ámulatba ejtett.resizer_171176366907110.jpgimg_20240327_201859.jpg

Szingapúr jelképe a hableány-altestű vízköpő oroszlán.

Ez a legkevésbé ázsiai város Ázsiában, nulla patkánnyal és csótánnyal, rengeteg szigorú szabállyal. Ide érdemes először jönni "Ázsia-szüzeknek", és Dubai-kedvelőknek. Annyira steril és futurisztikus a város, hogy az már nem is evilági, pláne nem ezen a földnyelven, Malajzia szomszédságában. Na de sebaj, Indonéziában folytatjuk utunkat, ahol ilyesmiket nem fogunk megtapasztalni, hanem visszatérünk hőn szeretett "káoszdús" Ázsiánkba.

Tetszett:

-Tisztaság

-Rend

-Metróhálózat

-Modern épitészet

-Rengeteg zöldfelület

-Egyetlen rozzant gépjárművet láttunk csak, még a karbantartók is golfkocsival mennek a parkokban

Nem tetszett:

-Túl steril Ázsiáboz képest

-Felszíni gyalogoslehetőségek (alig van zebra, mindent alulról kell kikerülni óriás kerülővel)

-Egy-két tradícionális épületen kívül egy felhőkarcolótenger az egész, ahol megáll a levegő, nagyon meleg tud lenni

-árak (melyek Nyugat-Európát is lenyomják)

Végezetül egy vers Danitól:

Szingapúri meglepetés

"Szingapúri forróságban a szélütés kerülget,

Mura-parti dallamocska üti meg a fülemet

Felnézek a frangipánra, nem hiszek a szememnek,

Pedig a lombkoronából sárgarigó integet."

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.